Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 02.05.2024, 16:52

Образотворче мистецтво

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Авторська програма, 1 - 2 клас

Авторська програма з предмету «Композиція» 

1 - 2 класи

Перший рік навчання

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

 

Розділ, тема

Кількість годин

усього

теоретичні заняття

практичні заняття

1.

 

Знайомство з особливостями розміщення композиційних елементів на площині.

 

2

1

1

2.

 

Особливості організації аркуша, прийоми зображення предметів на площині.

   

2

1

1

3.

 

Декоративне малювання в графічній техніці.

 

4

-

4

4.

 

Декоративна композиція в живописній техніці з використанням теплих та холодних кольорів.

 

9

 

9

5.

 

Сюжетна композиція за мотивами народних казок.

 

6

-

6

6.

 

Рвана аплікація правила та прийоми роботи.

 

5

-

5

7.

 

Виражальні можливості кольору.

 

4

-

4

8.

 

Виражальні можливості силуетної форми.

 

6

-

6

9.

 

Симетрія.

 

3

 

3

10.

 

Паперова пластика

 

6

 

6

11.

 

Зображення постаті людини у русі. Створення композиції ,що відображує ігрову діяльність дітей.

 

6

 

6

12.

 

Поняття про виражальні можливості та символіку кольору. Силуетна форма та її узгодженість з декором.

 

5

 

5

13.

 

Портрет. Поняття про елементарну побудову обличчя людини. Засоби виявлення характеру портретуємого.

 

5

 

5

14.

 

Натюрморт з квітами. Малювання з натури простих природних форм.

 

5

 

5

15.

 

Прийоми декоративної переробки реальної форми. Створення декоративної композиції в техніці аплікація.

 

5

 

5

16.

 

Техніка роботи на вологому папері. Виражанні можливості та прийоми роботи.

 

4

 

4

17.

 

Ознайомлення з народним малярством та традиціями українського народу. Писанкарство.

 

6

 

6

18.

 

Поняття про форму та геометричну побудову архітектурних споруд на елементарному рівні.

 

6

 

6

19.

Створення багатофігурної композиції. Закріплення знань про портрет та малювання фігури людини у русі.

12

 

12

Разом

102

 

102

2

100

                                                ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1. Знайомство з особливостями розміщення композиційних елементів на площині. (2 години)

Вступне заняття:ознайомлення з правилами поведінки та технікою безпеки на уроці. Елементарні знання з композиції. Вибір формату.              

 Практична робота:

Створення композиції на тему « Спогади про літо »виявлення початкового рівня знань та умінь учнів.

2. Особливості організації аркуша, прийоми зображення предметів на       площині. (2 години).

Особливості розміщення на площині простих природних форм. 

Практична робота:

Створення композицій на теми: « Тварини.», « Домашні улюбленці.». «Метелики.»

3. Декоративне малювання в графічній техніці. (4 години)

Прийоми зображення предметів та явищ за допомогою графічних матеріалів. Використання  декоративних елементів в графіці.

Практична робота:

Декоративна композиція «Чарівний птах.» Розвиток навичок роботи графічними матеріалами.

4. Декоративна композиція в живописній техніці з використанням теплих та холодних кольорів. (9 годин)

 Поняття про протилежність та взаємодію кольорів теплої та холодної гамми.

Практична робота:

Декоративне малювання в техніці гуаш, акварель. Створення декоративної композиції з використанням  взаємодії теплих та холодних кольорів.

5. Сюжетна композиція за мотивами народних казок. (6 годин)

Особливості зображення казкових героїв. Організація простору в декоративній композиції. Виділення головного.

Практична робота:

Декоративна композиція « Казка.».Створення образів на основі народних казок.

 6. Рвана аплікація правила та прийоми роботи. (5 годин)

Ознайомлення з технікою рвана аплікація особливостями та прийомами роботи.

Практична робота:

Композиція в техніці рвана аплікація. На теми: « Пейзаж.», « Тварини.», «Риби.»

7. Виражальні можливості кольору. (4 години)

Колір як основний компонент вираження емоційного стану героїв. Поняття про колорит на початковому рівні.  

Практична робота:

Створення тематичної композиції на тонованому папері на  тему « Свято ».

8. Виражальні можливості силуетної форми. (6 годин)

Поняття про силует. Порівняльний аналіз, передача  форм та розміру.     Практична робота:

Тематична композиція в техніці гуаш,акварель. На тему: « Сніговики », «Ялинки», «Іграшки».

9. Симетрія. (3 години)

Симетрія як засіб гармонізації форми та композиції.

Практична робота:

Створення декоративної композиції в техніці аплікація. Формування навичок  симетричних форм. На тему « Новорічна ялинка.»

10. Паперова пластика. (6 годин)

-  Робота в техніці паперова пластика.

 Ознайомлення з особливостями ,прийомами та технікою безпеки роботи. Створення стилізованих образів засобами паперової пластики. Практична робота:

Тематична робота в техніці паперова пластика « Новорічні іграшки.»

11. Зображення постаті людини у русі. Створення композиції ,що відображує ігрову діяльність дітей. (6 годин)

Ознайомлення з особливостями зображення постаті людини у русі на елементарному рівні.

Практична робота:

Тематична робота на тему « Зимові ігри дітей».

12. Поняття про виражальні можливості та символіку кольору. Силуетна форма та її узгодженість з декором. (5 годин)

Ознайомлення з виражальними можливостями кольору,символіка,силует,гармонійне заповнення силуетної форми декором.Практична робота:

Малювання простих геометричних форм,заповнення форми декором та їх узгодження. Робота на тему: « Оселя казкового героя», « Будинки гномів», «Замки доброго та злого чарівників.»

13. Портрет. Поняття про елементарну в обличчя людини. Засоби виявлення характеру портретуемого. (5 годин)

Особливості зображення людини на елементарному рівні. Портрет та основні елементи.

Практична робота:

Робота в техніці гуаш, акварель. Зображення обличчя людини. « Портрет мами», « Портрет бабусі».

14. Натюрморт з квітами. Малювання з натури простих природних форм. (5 годин)

Поняття про натюрморт на елементарному рівні. основні елементи та прийоми роботи.

Практична робота:

Робота в змішаній техніці. Навички я з малювання з натури .Простий натюрморт.

15. Прийоми декоративної переробки реальної форми. Створення декоративної композиції в техніці аплікація. (5 годин)

Правила та прийоми декоративної роботи в техніці аплікація,техніка безпеки при роботі з ножицями.

Практична робота:

Виконання роботи в техніці аплікація. «Квіти.», « Метелики.», « Іграшки.».

16. Техніка роботи на вологому папері. Виражальні можливості та прийоми роботи. (4 години)

Особливості та прийоми роботи на вологому папері

Практична робота:

Робота на вологому папері в акварельній техніці. «Пейзаж», « Пухнасті тварини.», «Весняні квіти».

17. Ознайомлення з народним малярством та традиціями українського народу .Писанкарство. (6 годин)

Ознайомлення з традиціями народного малярства. Писанка види та прийоми роботи.

 Практична робота:

-Декоративна робота « Писанка» в техніці гуаш, акварель. Ритмічне заповнення площини народними мотивами.

18. Поняття про форму та геометричну побудову архітектурних споруд  на елементарному рівні. (6 годин)

Форма та правила побудови геометричних споруд на елементарному рівні. Практична робота:

Створення композиції в змішаній техніці «Міський пейзаж.», « Фортеця.», «Замок.».

19. Створення багатофігурної композиції. Закріплення знань про портрет та малювання фігури людини у русі. (12 годин)

Особливості створення  багатофігурної тематичної композиції. Гармонійне поєднання та розміщення елементів.                                                              

Практична робота:

Тематична композиція. « Моя сім я» , «Я та мої друзі», « Ігри дітей».

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Учні повинні знати:

  • Ахроматичні та ахроматичні кольори;
  • Основні та похідні кольори;
  • Теплі та холодні кольори;
  • Початкові знання про орнамент,ритм,силует;

-         основи поведінки та техніку безпеки при роботі з матеріалами на уроках;

Учні повинні вміти:

  • Органічно заповнювати площу аркуша зображеннями;
  • Володіти різними художніми матеріалами;
  • Самостійно обирати формат аркушу (вертикаль ,горизонталь.) ;
  • Розрізняти предмети за кольором,розміром,формою;
  • Порівнювати предмети та зіставляти групи предметів ;

-         Передавати складові частини фігури людини на елементарному рівні;

-         Володіти простими техніками на початковому рівні;

 

Другий рік навчання

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з/п

 

Розділ, тема

Кількість годин

усього

теоретичні заняття

практичні заняття

1.

 

Основні правила та закономірності  органічного заповнення аркушу складовими елементами композиції.

 

2

1

1

2.

 

Поняття про кольорову гамму на  елементарному рівні. Створення композицій з теплою та холодною гаммою.

 

5

1

4

3.

 

Контраст. Поняття про кольоровий контраст.

 

4

-

4

4.

 

Контраст форм та розмірів.

 

3

 

3

5.

 

Силует. Особливості використання силуетної форми в графіці та живописі.

 

4

 

4

6.

 

Людина рух. Створення тематичної композиції,що відображає діяльність людини.

 

5

 

5

7.

 

Паперова пластика.

 

4

 

4

8.

 

Образний контраст у композиції. Протиставлення позитивних та негативних героїв.

 

6

 

6

9.

 

Тематичний натюрморт з іграшками.

 

6

 

6

10.

 

Портрет у повний зріст в оточенні. Навички малювання постаті людини.

 

6

 

6

11.

 

Використання контрастів в народному мистецтві. Створення декоративної композиції.

 

4

 

4

12.

 

Аплікація.

 

4

 

4

13.

 

Ілюстрації до улюблених казок.

 

6

 

6

14.

 

Композиційне рішення міського пейзажу.

 

4

 

4

15.

 

Багатофігурна сюжетна композиція. Особливості розміщення та поєднання героїв та елементів.

 

6

 

6

Разом

 

68

 

68

2

68

                                             ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1.Основні правила та закономірності органічного заповнення аркушу складовими елементами композиції. (2 години)

Поняття про основні правила простих композиційних рішень. Рівновага в композиції.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Літні враження.»

Робота в техніці гуаш,акварель .

2.Поняття про кольорову гамму на  елементарному рівні. Створення композицій з теплою та холодною гаммою. (5  годин.)

Кольорова гамма,як засіб цілісності композиції. Вибір кольорової гамми відповідно до теми композиції.

 Практична робота:

- Робота в техніці гуаш,акварель за темами: « Морський пейзаж.», «Спекотний день», «Осіннє листя..»

3.Контраст.Поняття про кольоровий контраст.(4 години)

 Поняття про кольоровий контраст  на елементарному рівні ,основні елементи та прийоми роботи.

Практична робота:

Створення композицій на тему: «Квіти.», « Метелики.», « Підводний світ.».

 Робота в техніці гуаш,акварель .

4.Контраст форм та розмірів.(3 години)

 Поняття про контраст форм та розмірів на елементарному рівні ,основні елементи та прийоми роботи.

Практична робота:

Створеня композицій на тему:« Тварини малі та великі.»

Робота в техніці гуаш,акварель,олівці .

5.Силует.Особливості використання силуетної форми в графіці та живописі.(4 години)

Поняття про силует елементарному рівні .Передача характерних ознак образу у силуеті. Роль силуету в композиції.

Практична робота:

Створення композицій на тему:«Чарівний замок.», «Будинки казкових героїв»,             « Фортеця». Робота в техніці аплікація.

6.Людина рух. Створення тематичної композиції,що відображає діяльність людини. (5 годин)

Навички малювання  фігури людини у русі. Основні пропорції та особливості побудови людини,передавання  руху людини .

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Зимові ігри дітей», «Новорічне свято.»

Робота в техніці гуаш,акварель .

7.Паперова пластика.(4 години)

Робота в техніці паперова пластика.

Ознайомлення з особливостями ,прийомами та технікою безпеки роботи. Створення стилізованих образів засобами паперової пластики.         Практична робота:

Створення композицій на тему « Новорічна ялинка», «Дід Мороз та Снігуронька.

8.Образний контраст у композиції. Протиставлення позитивних та негативних героїв(6 годин)

Поняття про контраст форм образів героїв на елементарному рівні ,основні елементи та прийоми роботи.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Казкові герої.»

Робота в техніці гуаш,акварель .

9.Теманичний натюрморт з іграшками.(6 годин)

Навички малювання з натури простих форм. Поняття про натюрморт на елементарному рівні.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Мої улюблені іграшки.»

Робота в техніці гуаш,акварель .

10.Портрет у повний зріст в оточенні. Навички малювання постаті людини. (6 годин)

Поняття про портрет та будову людини на елементарному рівні.  

Практична робота:

Створення композицій на тему:«Портрет  мами.», «Я та матуся».

Робота в техніці гуаш,акварель .

11.Використання контрастів в народному мистецтві. Створення декоративної композиції.(4 годин) Поняття про о правила простих композиційних рішень в декоративних роботах.  Навички декоративного малювання.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Писанка.», «Пасхальний натюрморт», «Рушничок».

Робота в техніці гуаш,акварель .

12.Аплікація(4 години)

Ознайомлення з технікою  аплікація  особливостями та прийомами роботи.

Поняття про основні правила та техніку безпеки роботи.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Ляльки.» « Машини», «Тварини.»

13.Ілюстрації до улюблених казок.(6 годин)

Створення декоративної композиції за мотивами улюблених казок.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Казка.»

 Робота в техніці гуаш,акварель .

14.Композиціне рішення міського пейзажу.(4години)

Поняття про пейзаж на елементарному рівні.  Навички малювання  простих геометричних форм .

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Вулиці міста.»

 Робота в техніці гуаш,акварель ,кольорові олівці.

15.Багатофігурна сюжетна композиція. Особливості розміщення та поєднання героїв та елементів.(6 годин)

Розвиток навичок тематичного малювання. Правила композиційного розміщення героїв та елементів.

Практична робота:

Створення композицій на тему:« Сім’я .», «Друзі», «Свято».

Робота в техніці гуаш,акварель.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Учні повинні знати:

  • Контраст як явище;
  • Розрізняти контрастні та наближенні кольори;
  • Поняття про симетрію та асиметрію;
  • Поняття про пейзаж, портрет та натюрморт на елементарному рівні;

Учні повинні вміти:

  • Розрізняти прості та складні форми;
  • Виділяти головне у композиції розміром та кольором;
  • Виділяти в предметах ознаки та якості, розрізняючи їх за значущістю;
  • Установлювати тотожність,схожість і відмінність між декількома предметами;
  • Володіти знаннями пропорцій фігури людини на елементарному рівні;
  • Передавати злам простору;
  • Володіти різними живописними та графічними матеріалами на початковому рівні;
  • Користуватися різними образотворчими засобами та техніками початковому рівні;
  • Організовувати аркуш різними ритмічними засобами;

 

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz